تصويرگري با آبرنگ 2


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وب سایت من خوش امدید تنها وبلاگ آموزشي اصول تصويرسازي براي هنرجويان گرافيك و تصويرساز اميدوارم مورد استفاده هنرجويان جوان قرارگرفته باشد. ليلا رخشي قاضياني بابيش از بيست سال سابقه هنري در هنرها تجسمي وفعاليت در زمينه گرافيك ، نقاشي ، عكاسي ، تصويرسازي شركت در جشنواره و برپايي نمايشگاه انفرادي و گروهي دررشت ، اراك ، تهران






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
122

آمار مطالب

:: کل مطالب : 110
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 4

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 14
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 14
:: بازدید ماه : 26
:: بازدید سال : 97
:: بازدید کلی : 5815

RSS

Powered By
loxblog.Com

اصول تصويرسازي

تصويرگري با آبرنگ 2
سه شنبه 21 ارديبهشت 1395 ساعت 18:16 | بازدید : 137 | نوشته ‌شده به دست ليلارخشي قاضياني | ( نظرات )

جهت و سرعت حركت قلمو در تماس با كاغذ ، ذرات رنگ را توزيع مي كند . خيسي كاغذ نبايد آن قدر باشد كه آب راه بيفتد و در عين حال همه سطحي كه قرار است رنگ بگيرد بايد نمناك باشد . ميزان خيس شدن كاغذ و شيب شاسي كار در پخش شدن رنگ موثر است. زماني كه آب سطح تبخير شود ، ذرات مركب يا رنگ در جاي خود ثابت مي مانند . حالت هايي كه مي توان با اين روش ايجاد كرد، عبارتند از : سطح نرم ، هموار، خاكستري هاي ثابت ، درجه هاي گوناگون سايه روشن ، لبه هاي نرم و سخت و بافت هاي مختلف . براي ايجاد يك سطح همواره با لبه هاي سخت ، مقداري آب را با قلمو در سطح مورد نظر به طور يكنواخت پخش كنيد و مراقب باشيد لبه ي خيس از طرح جلوتر نرود . مي توان تخته شاسي رابلند كرد وبه جهت مختلف شيب داد تا رطوبت در همه سطح به طور يكنواخت و يكسانپخش شود . ميزان رطوبت لازم براي هموار شدن رنگ در سطح بايد به قدري باشد كه رنگ به همه ي بخش ها برسد و در برخي جاها خشك نشود .

معمولا كاغذ هاي آبرنگ در سه سطح و وزن مختلف وجود دارد . اين سطوح مختلف را سطح زبر سطح نرم و سطح پرس داغ مي نامند . سطح زير بيشترين برجستگي را در بافت كاغذ دارد . سطح نرم يعني نه زبر و نه كاغذي با سطح پرس داغ ، سطحي صاف دارد . كاغذ هاي صاف به خوبي دو نوع ديگر آبرنگ را جذب نمي كند، اما براي ترسيم جزئيات و ريزه كاري ها مناسب هستند . كيفيت كاغذ براي كار با آبرنگ از جمله نكات مهم كار است.

كاغذها ي درشت بافت به دليل منفذ هاي درشت ، حالت خاصي به آبرنگ مي دهند و محو شدگي خاص نقاشي باآبرنگ را بهتر نمايان مي كنند . كثرت منفذهاي سطح اين نوع كاغذ باعث مي شود كه جذب آبرنگ در كاغذ به نحوي صورت گيرد كه حالتمحوشدگي ايجاد كند . كاغذهاي با بافت متوسط باويژگي بينايي بيش تر از اين دو كاربرد دارد ، چون نقاشي روي اين نوع كاغذ آسان تر است و تبخير چنداني نياز ندارد . كاغذ آبرنگ را بايد روي مقواي ضخيم تر يا بوم ، باچسب كاغذي بهطور كامل چسباند تا از لوله شدن وموج برداشتن كاغذ جلوگيري شود ، چرا كه هر نوع كاغذ ، حتي كاغذ ضخيم در تماس باآبرنگ و آب ، تاب برمي دارد . در آبرنگ مواقعي كه بخواهيم سطوحي سفيد بمانند مي توانيم از چسب ميس كيت استفاده نمائيم و آن سطوح را بپوشانيم بعد از اين كه چسب خشك شد، با آبرنگ رنگ آميزي راانجام مي دهيم . بعد از رنگ زدن و خشك شدن رنگ با استفاده از دست و با فشار كم پاكن ، لايه چسب را از سطح كاغذ برمي داريم . عملكرد اصلي چسب در آبرنگ خاصيت پوشانندگي و ايجاد بافت است و به سادگي مي توان از اين چسب به ايجاد بافت هاي متنوع نيز پرداخت .



144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: